Initiatieven stimuleren
We hebben een communicatiestructuur ontwikkeld waardoor ondertekenaars en andere geïnteresseerden actief informatie konden uitwisselen. De afgelopen jaren wisten de 110 deelnemende organisaties elkaar te vinden, van retailers tot fastfoodbedrijven en voedselverpakkers. Het doel was om te enthousiasmeren, stimuleren en faciliteren, zodat er meer samenwerkingsinitiatieven werden genomen.
De essentie van communicatie met de ondertekenaars van het Plastic Pact bestond uit: halfjaarlijkse ontmoetingsmomenten op het event, de website met het interactieve portaal voor ondertekenaars en de digitale nieuwsbrieven. Om herkenbaarheid, eenduidigheid en een professionele uitstraling te bevorderen hebben we voor Plastic Pact een opvallende huisstijl ontwikkeld.
Waardevolle bijeenkomsten
Uit de deelnemer enquêtes is gebleken dat 2/3e van de respondenten voordelen ervaarde van het Plastic Pact NL. De bijeenkomsten werden gemiddeld met een ruim voldoende beoordeeld en aangemerkt als ‘een fijne gelegenheid om te netwerken’ en ‘goed georganiseerd’. Ook werden ‘open en interactieve discussie’ gefaciliteerd.
Per 1 januari 2024 is het Plastic Pact NL beëindigd. Op 12 maart 2024 organiseerden wij samen met het Ministerie van I&W de slotbijeenkomst, met als motto ‘De transitie gaat door!’. De deelnemers kwamen nog een laatste keer bij elkaar en werden geïnspireerd om, al dan niet in een andere vorm, gezamenlijke innovatie voort te zetten voor de toekomst. Wij kijken terug op 5 mooie jaren van samenwerkingen en initiatieven die de kunststoftransitie een stap verder hebben gebracht.